Mediawijsheid en cluster-2-onderwijs

 

 

Voor kinderen met een gehoor- of taalprobleem kunnen digitale hulpmiddelen van groot belang zijn. Daarom is het ook, of misschien wel juist, belangrijk dat ze een degelijke ondersteuning krijgen in hun digitale kennis en vaardigheden en mediawijsheid.

Hoe leer je kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS), of dove of slechthorende kinderen digitale informatie selecteren, als informatieverwerking sowieso al een uitding is? Of wat kun je als school doen om online pesten tegen te gaan? Met dit soort vragen (en meer) help ik graag!

Meisjes maken selfie met smartphone

Mediacoach en taalkundige

Een van de leukste aspecten van mijn werk is wat mij betreft dat ik mijn rollen en vaardigheden kan combineren. Ik ben gecertificeerd mediacoach, ben opgeleid als taalwetenschapper met focus op klinische linguïstiek en heb een degelijke basisvaardigheid in de Nederlandse Gebarentaal (zie verder meer over mijn achtergrond op de pagina over mij). Daarnaast heb ik door mijn ervaring als e-learningspecialist met Moodle ook zicht op digitaal onderwijs en lesgeven op afstand. Met deze toepasselijke combinatie help ik graag het cluster-2-onderwijs verder met mediawijsheid en 21e eeuwse vaardigheden.

Waar kan ik mee helpen?

Ik geef advies en ondersteuning aan scholen die aan de slag willen met media-didactiek, mediawijsheid en (hun leerlijn) digitale geletterdheid. Dat doe ik door te helpen bij visievorming of bijvoorbeeld het verzorgen van studiedagen of ouderavonden.

Ik ben heel benieuwd wat ik voor jouw school kan doen. Laten we snel kennismaken!